apallisat per la policia un company de CNT durant el transcurs d’una concentració antitaurina a palma

El passat dijous 6 d’agost de 2009 es va dur a terme una concentració antitaurina a Palma a la qual varen acudir membres d’aquest sindicat.
La concentració de repulsa contra la tortura i abusos cap a animals taurins va transcórrer amb total normalitat des del seu inici per part dels manifestants. No es pot dir el mateix per part de la policia.

Malgrat això s’observava ja en començar la mateixa l’exagerat dispositiu policial que va dispersar in situ la Delegació del Govern per a aquest acte, El desplegament policial totalment desproporcionat estava format per una dotació policial d’almenys 30 agents que custodiaven pam a pam l’espai físic de la concentració.

En un moment donat, durant el transcurs de l’acte, dos aficionats taurins que es dirigien a l’interior de la plaça de bous de Palma varen increpar de forma física els manifestants, travessant la concentració per entremig dels manifestants de forma burlesca i provovcadora. Davant d’això la resposta lògica dels allà concentrats va ser increpar-los i exigir que es respectés el seu dret a estar manifestant-se allà.
Tot seguit d’ocórrer això, i sense avisar, la policia va decidir dissoldre a cop de porra a tota la gent allà congregada amb una brutalitat totalment fora de to a la vegada que injustificada, amb un balanç de deu persones ferides amb contusions per tot el cos, entre ells una nena de 10 anys, sense que cap dels agredits oposés cap resistència.

Un company de CNT va ser un dels que va sortir més mal parat sent brutalment apallisat una vegada dissolta la concentració. El company, una vegada començada la càrrega policial es va arraconar en un costat del carrer sense participar en cap moment en els fets. Però de poc li va servir no haver participat en els altercats, doncs minuts després d’haver finalitzat la concentració diversos policies li envisten i el llancen contra una paret, colpejant-lo amb les seves porres de forma indiscriminada, mentre un d’ells de forma vexatòria li introduïa la porra entre les cames i d’altres li trencaven la samarreta que portava. Una vegada finalitzada la pallissa van començar les amenaces, el nostre company va haver de suportar entre d’altres la següent frase per part de la policia:
“dile a tus colegas que como se atrevan a colgar en internet el vídeo que habéis grabado vamos a ir a por ellos”.
El company va ser després identificat, havent de suportar a més la següent frase: “vete de aquí ya!, sino vamos a por ti otra vez”.

Des de CNT ens solidaritzem amb totes aquelles persones i col•lectius que per mostrar el seu rebuig contra un espectacle tan sanguinari i cruel com són les corregudes de bous sofreixen la repressió i la tortura policial, negant-los el seu dret a la llibertat d’expressió. Així mateix exigim la cessació immediata d’aquest tipus d’actituds per part de la Delegació del Govern i el respecte públic envers els drets civils.

CONTRA LES CORREGUDES DE BOUS, CONTRA TOT TIPUS DE REPRESSIÓ
PER LA LLIBERTAT D’EXPRESSIÓ