mobilització el 29 de maig de 2010 contra la cadena de supermercats mercadona, per l’acomiadament de mario, company de cnt i treballador de l’empresa des de fa 9 anys.

DISSABTE 29 DE MAIG DE 2010, A LES 11:00 HORES – MERCADONA CIUTAT DE MANACOR 1 (Passeig de l’Estació núm. 6 de Manacor)

Des del passat mes de gener de 2010 el nostre company Mario, treballador de la tenda MERCADONA del Passeig de l’Estació a la localitat de Manacor, va començar a rebre pressions per part de representants de la cadena de supermercats perquè abandonés l’empresa voluntàriament, ja que MERCADONA ha posat en marxa un pla de reajustament de personal on aquells treballadors amb una antiguitat propera o superior als 10 anys dins de l’empresa (tram 5) han de desaparèixer.
A tal efecte l’empresa li va arribar a ofertar 3.000 € el gener de 2010 perquè abandonés l’empresa voluntàriament al·legant que la seva antiguitat “estava començant a ser un destorb per a MERCADONA”.
Mario es va negar a acceptar aquest xantatge i va continuar treballant en l’empresa. Durant els mesos següents MERCADONA va continuar pressionant-lo perquè es fos. Va arribar el mes d’abril de 2010 i l’empresa mitjançant el seu Coordinador de Planta Francisco Badal Zamora, va tornar a exigir-li a Mario que abandonés l’empresa o sinó “sofriria les conseqüències”. Mario no solament no va abandonar l’empresa sinó que es va encarar a ella en defensa del seu lloc de treball. Aquesta actitud no va agradar gens a l’empresa que li va notificar el passat 17 d’abril una sanció de 6 dies d’ocupació i sou (sota falses acusacions), començant allà tota una situació de persecució per part del Coordinador de Planta abans citat contra Mario: acusar-lo davant dels seus companys d’anar brut a la feina, insultar-lo, o acusar-lo falsament de desobeir els seus superiors.
Efectivament li havien advertit que si no se n’anava voluntàriament de l’empresa sofriria les conseqüències, i així va ser, el passat 3 de maig MERCADONA acomiadava a Mario de forma PROCEDENT (és a dir sense cap tipus d’indemnització) sota l’argumentació que el treballador no s’ajusta als cànons del “model de gestió de qualitat total” de l’empresa, acusant-lo a més mitjançant infundats arguments de presentar una actitud de pasotisme i indiferència en el compliment de les seves obligacions i instruccions rebudes pels seus superiors.

Però és que la cosa no acaba aquí, el mateix dia que li acomiaden, li oferten trencar la carta d’acomiadament i arribar a un acord de 9000 € si Mario no els denunciava (la qual cosa demostra que l’acomiadament és inventat).
Han acomiadat Mario pare de dues nenes petites, amb moltes càrregues familiars, sense cap tipus d’indemnització després de portar treballant 9 anys per a MERCADONA, per no voler doblegar-se davant de les seves pretensions de reajustament. Aquesta és la verdadera raó per la qual s’ha produït aquest acomiadament, castigant i reprimint qualsevol tendència combativa dins de MERCADONA.

Des de la Secció Sindical de CNT en MERCADONA, manifestem la nostra repulsa davant de I’acomiadament i estem preparant ja mobilitzacions contra la cadena de supermercats per aquest abús.
Exigim el reconeixement de l’acomiadament per part de MERCADONA, així com el pagament de la seva pertinent indemnització.

CAP AGRESSIÓ PATRONAL SENSE RESPOSTA SINDICAL!

SUPERMERCATS MERCADONA
NO COMPRIS ELS SEUS PRODUCTES, BOICOT!

SI VOLS MANIFESTAR LA TEVA SOLIDARITAT AMB EL COMPANY MARIO VINE A LES CONCENTRACIONS.
T’ESPEREM!

Amb aquesta notícia s’adjunta un plànol amb la ubicació de la concentració, així com una explicació de com arribar amb cotxe privat i/o transport públic (tren).

IMPORTANT: per a aquelles persones que vagin a venir amb tren fins a Manacor els recordem que el passat 19 de maig es va produir un accident de tren en el tram de recorregut Sineu-Manacor que fa que actualment estigui inhabilitada aquesta part del recorregut, havent estat substituït aquest recorregut amb tren per un servei d’autobusos. AIXÒ FA QUE L’HORA D’ARRIBADA A MANACOR ES RETARDI, PER LA QUAL COSA ES RECOMANA PARTIR AMB TREN ABANS DE L’HORARI DE PARTIDA HABITUAL.

Així mateix informem que en la mesura de les nostres possibilitats diversos companys/as del sindicat que sortirem des de Palma ens oferim a pujar amb cotxe a qui hi hagués interessat/a SENSE GARANTIR EN CAP MOMENT CAP NUMERO DE PLACES DISPONIBLE CONCRET, així doncs si hi ha algú interessat en pujar amb nosaltres que es posi en contacte amb el sindicat en el següent número de telèfon: 665 408 671

CNT-AIT, Secció Sindical de CNT en MERCADONA (Mallorca)

PLÀNOL AMB LA UBICACIÓ DE LA CONCENTRACIÓ:

HORARIS DE TREN PALMA-MANACOR:

Prem aquí per veure-ho: