Finalitzat en conflicte per l’acomiadament del nostre companya Mario en MERCADONA.

Des del passat mes de gener de2010 el nostre company Mario, treballador de la tenda MERCADONA del Passeig del’Estació a la localitat de Manacor, va començar a rebre pressions per part derepresentants de la cadena de supermercats perquè abandonés l’empresa voluntàriament, ja que MERCADONA ha posat en marxa un pla de reajustament de personal on aquells treballadors amb una antiguitat propera o superior als 10 anys dins de l’empresa (tram 5) han de desaparèixer. A tal efecte l’empresa li va arribar a ofertar 3.000 € el gener de 2010 perquè abandonés l’empresa voluntàriament al·legant que la seva antiguitat “estava començant a ser undestorb per a MERCADONA”. Mario es va negar a acceptar aquest xantatge i va continuar treballant en l’empresa. Mario no solament no va abandonar l’empresa sinó que es va encarar a ella en defensa del seu lloc de treball. Aquesta actitud no va agradar gens a l’empresa que li va notificar el passat 17 d’abril una sanció de 6 dies d’ocupació i sou (sota falses acusacions). Li havien advertit que si no se n’anava voluntàriament de l’empresa sofriria les conseqüències, i així va ser, el passat 3 de maig MERCADONA acomiadava a Mario de forma PROCEDENT.

Davant d’aquesta situació el nostre sindicat va convocar per al passat dia 29 de maig una concentració de denúncia a l’esmentat centre de treball de la ciutat de Manacor perquè l’empresa reconegués abans o durant l’acte de conciliació, que se celebraria el 7 de juny, la improcedència de l’acomiadament, així com el pagament de la seva pertinent indemnització. A tal efecte els assistents van repartir propaganda del sindicat a la clientela del centre comercial S’ESTACIÓ Complex, on està ubicat aquest MERCADONA, i mitjançant megafonia portada al lloc es va informar tots els vianants del conflicte laboral de Mario, així de com el tracte que la cadena de supermercats té cap als seus empleats i empleades. Finalment ambdues parts han arribat a un acord, indemnitzant MERCADONA al nostre company amb 12.000 € nets.