« | Inicio | CNT formalitza la con… »

Sábado 03 Marzo 2018 at 08:39 am.

COMUNICAT DE LA CNT

8 DE MARÇ. PAREM JUNTES, JUNTES AVANCEM

El moviment feminista convoca una vaga general, laboral, de cures, estudiantil i de consum per a aquest proper 8 de març. La Confederació Nacional del Treball reunida en el seu Ple de Regionals ha aprovat per unanimitat donar tot el seu suport a la crida convocant vaga general per a aquest dia.

Ens col·loquem, com a sindicat, darrere d'un moviment divers la perspectiva crítica del qual alimenta el nostre ideari. Portem la lluita feminista en el nostre ADN, així ho recullen els estatuts de la nostra organització i estem orgulloses i orgullosos d'això… Per això, volem que tot el protagonisme estigui on ha d'estar aquest 8 de març.

Com a persones lluitadores, companyes i companys ens comprometem a treballar braç a braç per l'èxit d'aquest 8M en aquelles estructures feministes en les quals ja militem, dins i fora del sindicat, per contribuir amb totes les nostres forces a demostrar que, si parem les dones, tot es para.

Perquè creiem que la violència econòmica ha de seguir trobant-nos de front, com ja ha ocorregut amb cuidadores, treballadores de neteja, les Kellys o cambreres de pis, treballadores de Berskha, de Coca-cola… i totes i cadascuna de les dones que estan dient prou en un país en el qual cobrem menys que els homes i sofrim més precarietat.

Perquè reconeixem l'immens valor de la cura, tan interessadament obviat pel capitalisme salvatge, que no ho retribueix o ho fa de forma insultantemente deficient. Un treball tan vital com a poc reconegut i que trena la base de la societat segueix recaient de manera gairebé exclusiva en les dones.

Perquè creiem que la violència sexual, per fi en qüestió, per fi fos de l'armari, ens afecta en totes les dimensions de la vida i atenta contra la llibertat tant íntima com a pública. Ens volem dones lliures, i en aquesta lluita per la llibertat tots i totes hem de revisar els nostres gestos heteropatriarcales.

Perquè creiem en la necessitat de defensar la diversitat afectiu-sexual, en una societat en la qual la llibertat sexual permeti que cadascú faci amb el seu cos, el seu gènere o la seva sexualitat el que desitgi. La nostra llibertat creix juntament amb la de les altres, molt lluny de la hipocresia del credo liberal que converteix les llibertats en una mercaderia al servei d'aquells que puguin pagar-les.

Perquè saludem la companyia dels feminismes racializados, tan necessaris, dels quals tant hem d'aprendre del nostre propi privilegi, que entren de ple en aquesta mobilització feminista, denunciant la vergonyosa actuació de l'Europa Fortalesa, el racisme institucional i la violència inaudita que es practica a les fronteres interiors i exteriors.

Sabem que tot això no és ‘qüestió de dones’, sinó qüestió de feminismes: perquè no hi ha explotades sense explotadors però tant nosaltres i com nosaltres portem un nou món en els nostres cors, i en aquest món no té cabuda un sistema heteropatriarcal injust, caduc i agonizante.

Per tot això, el 8 de març sortirem al carrer, i animem a totes i tots a participar en una mobilització que impulsi les ones d'aquesta marea habitada.

A la vaga, germanes! A la vaga companyes, companys!