1 de maig

Jornades Anarcosindicalistes del 25 d’abril a l’1 de maig.

JORNADES ANARCOSINDICALISTES 2023, ACTES ENTORN DEL 1er DE MAIG.

Programa:

DIMARTS 25 D’ABRIL – 20:00 h. – Local sindical de CNT Palma

PROJECCIÓ DELS DOCUMENTALS:

¡Viva el trabajo! – Un combate permanente  ¡Viva el trabajo! – ¿Qué fue de lo humano?

(França, 2023, dirigits per Marianne Lère)

Documentals sobre el panorama actual del món laboral a Europa, que narren retrats que il·lustren les múltiples formes en les quals les condicions laborals s’han deteriorat al continent, qüestionant si la utilitat i la solidaritat prevaldran algun dia sobre la rendibilitat.

En definitiva, un balanç de l’estat del treball a l’actualitat, a través de les experiències de vuit homes i dones europeus, comentades per investigadors.

DIMECRES 26 D’ABRIL – 20:00 h. – Local sindical de CNT Palma:

PRESENTACIÓ DEL LLIBRE:

Actuar aquí y ahora. Pensando la ecología social de Murray Bookchin

A càrrec del seu autor Floreal M. Romero, activista llibertari i ecologista.

Aquest llibre proposa lluitar per una ecologia social i radical, trobant respostes sense reproduir els marcs estructurals del nacionalisme i la mundialització capitalista. A partir dels exemples de Chiapas, Rojava o la revolució de 1936, es tractaria de tornar a reprendre força per a actuar aquí i ara, amb capacitat revolucionària sense dogmatismes, contra els desajustaments socials d’un sistema predador amb l’eina més útil per a remeiar-ho: l’autogestió de tot el que ens incumbeix en el dia a dia.

DIJOUS 27 D’ABRIL – 19:00 h. – Local sindical de CNT Palma:

PROJECCIÓ DEL DOCUMENTAL:

Esto viene de largo – Historias de Gamonal

(2018, dirigit per Enrique González)

Documental sobre la setmana de mobilitzacions veïnals de gener de 2014, a Gamonal (Burgos) contra un costós projecte de bulevard que no tenia en compte les necessitats reals dels seus habitants. En ell es mostren aquesta i altres històries del barri, de la mà de veïns involucrats en l’activisme social.

I en acabar, PRESENTACIÓ DEL CÒMIC:

Gamonal – En el eco de un mismo recuerdo

A càrrec dels seus autors Sergio Izquierdo Betete y María de la Fuente Soro.

Còmic que il·lustra el justificat esclat social provocat al gener de 2014 pels veïns del barri burgalès de Gamonal contra el pelotazo urbanístic que suposava la construcció d’un luxós bulevard sobre el carrer Vitoria, un dels principals eixos de la ciutat. Aquella lluita, que va ser tot un exemple de resistència veïnal, podem conèixer-la avui, de forma il·lustrada, gràcies a aquest treball.

DIVENDRES 28 D’ABRIL – 20:00 h. – Local sindical de CNT Palma:

XERRADA/DEBAT:

Jove: Quan lluitaràs i et mobilitzaràs per tenir una pensió digna? Un dia abans de jubilar-te?

El problema de no lluitar avui per les pensions del futur.

A càrrec de Pep Bobadilla, membre de la Coordinadora de Jubilats i Pensionistes de la CNT de Catalunya i Balears.

DISSABTE 29 D’ABRIL – 20:00 h. – Local sindical de CNT Palma

XERRADA:

L’organització directa dels treballadors al centre de treball: la Secció Sindical.

A càrrec de Jonathan Montañés, membre de la Secció Sindical de CNT al Grup MEDIAPRO, on els treballadors i treballadores de la CNT han signat el seu propi Conveni Col·lectiu al marge del Comitè d’Empresa.

DILLUNS 1 DE MAIG – 11:30 h. – De la Plaça d’Espanya fins als “Jardins de S’hort del Rei” (Palma)

MANIFESTACIÓ

SIGUEM REALISTES, DEMANEM L’IMPOSSIBLE!

– En defensa dels nostres drets i aspiracions laborals i socials –

Amb míting posterior a Ses Voltes (Parc de la Mar), amb la participació del S.P. de CNT Palma i diversos col·lectius socials de Mallorca, paellada popular, festa, i a partir de les 16:30h. concert de música amb les actuacions de:

– AFOLKALIPSIS (Celta Rock)

– VÍCTIMAS (Hardcore Punk)

– NITA (Grunge)

– ALTERKADO SONORO (Punk-Rock)

Esperem la teva assistència i la teva ajuda a l’hora de difondre entre qui estimis oportú aquestes activitats i els documents adjunts.

T’esperem!

Atentament: