Página web de CNT Palma
Primera trobada per la Sobirania Alimentaria a Mallorca: Diumenge 15 Gener a Sencelles

Trobada oberta entre persones, moviments i col·lectius interessats en la Sobirania Alimentària.

¿Que penses sobre la intersecció de crisi que afecta el sistema alimentari i la seva injustícia? ¿Et preocupa? ¿Estàs en algún moviment o organització dedicada a aquests temes?

No importa si aquest tema és nou per a tú o si tens experiència, ni si ets urbanita o rural. Hi ha motius per a ajuntar-nos perquè el sistema alimentari actual està en procés de col·lapse i no s’està implementant un sistema millor per a substituir-ho:

Augment de temperatures i caos del clima, sequeres, inundacions, sòls erosionats i contaminats, pèrdua de biodiversitat i pol·linitzadors, contaminació d’aqüífers, assalts al terreny rústic de megaparcs renovables i construcció, desplaçament de pagesos/as, crisi energètica i de materials (dièsel que mou els tractors i gas natural amb el qual es fabriquen els fertilitzants químics, potassa,…), injustícia i abusos cap als qui produeixen el nostre menjar, dictadura de les lleis del mercat, latifundis i supermercats, falta de llibertat per a planificar democràticament entre totes les parts de la societat, falta de preparació social davant la transició agroecològica que requerim, i que a Mallorca només produim un 15% del que mengem…

Des de la Sobirania Alimentària compartim una visió basada en la Justícia Social i Ecològica i la Democracia i el rebuig a tota forma de violència, estructural, social o ecològica. Ens trobem per a escoltar-nos, aprendre i compartir. Ens trobem per a organitzar-nos perquè això requereix de la col·laboració de tota la societat

Que hi haurà?

Dinàmiques per a facilitar la conversa grupal. Entre les 11 i l’hora de menjar tindrem l’ocasió de conèixer-nos i elaborar un diagnòstic bàsic, compartir visions i parlar de futurs projectes.

Taules informatives

Intercanvi de llavors

Projector

Termos de cafè

Música per a amenitzar

Que portar?

Porta el teu menjar/beguda per a tú o per a compartir.

Si t’agrada tocar música porta el teu instrument i podrem amenitzar la tarda amb una jam sesssion acústica.

Que és la Sobirania Alimentària i per què volem parlar sobre el tema?

Aquest Manifest signat per més de 500 organitzacions en 2021 l’explica bastant bé

On és ?

Carrer de Ramon Llull, 1, 07140 Sencelles, Illes Balears